Kontoret er åbent

 

Vi har åbent i administrationen

Mandag-tirsdag-torsdag-fredag 10:00 til 12:00, dog på telefonen fra kl. 9.00

Tirsdag tillige 15:00 til 17:00

LUKKET onsdag

 

Der er altid tid til en snak

 

Danmarksgade 5 - 6500  Vojens

Du kan naturligvis også ringe til os på tlf. 74 54 14 07 eller mail post@b43.dk

Lukkedage i 2024:

25. marts til og med den 1. april (Påsken) - 1. maj - 9. maj til og med den 10. maj (Kristi himmelfart) - 20. maj (Pinse) - 5. juni (Grundlovsdag) - 15. juli til og med den 26. juli (Sommerferie) - 14. oktober til og med den 18. oktober(efterårsferie) og 23. december til den 3. januar 2025 (Juleferie).

 

Din vicevært

 

Du skal kontakte viceværten/beboerservice, hvis du har behov for, at der skal afhjælpes driftsproblemer i din bolig. 

Viceværten sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere.

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.

Kontakt viceværten på hverdage mellem kl. 8.00 og 9.00 på nummer 74 54 14 07 og tryk 1 eller send en mail til service@b43.dk.

 

Odinsvej

Om afdelingen

 

Afdeling 13

Afdeling 13 består af 60 rækkehuse på Odinsvej i den nordlige del af Vojens.

Her bor du få kilometer fra børnehave, skoler, indkøbscenter og gode bus- og togforbindelser.

Rækkehusene er 1 plans boliger. Boligerne består af 2 - 3 og 5 værelser, fordelt på 62 - 112 m2, 

Ved rækkehusene med 2 værelser er der carport i nærheden af boligen. Ved rækkehusene med 3 - 5 værelser er der garage ved husene. Der er egen have.

 

Boligoversigt:

Antal            m2            Værelser

4                  112              5
18                  86              3     
19                  76              2
19                  62              2

Opført: 1977

 

Om Vojens:

Vojens er den anden største by i Haderslev kommune med ca. 7.500 indbyggere. En stationsby liggende i Vojens Sogn.

I Vojens finder du flere vuggestuer, børnehaver og en skole delt i to - Bregnbjergskolen fra 0.-6. klasse
i vest og Lagoniskolen fra 7.-9. kl. i øst. Der ud over byder Vojens på en Ungdomsskole, ungdomsklub, plejehjem,
en flot kirke, flere store dagligvarebutikker og et udendørs butikscenter, Rådhuscenteret og et sundhedscenter.

Rundt om og i Vojens ligger smuk natur, idéel til at lufte hund, løbe, gå gode ture eller suse afsted på mountainbike.
I Vojens finder du Billundsøen, Fulgesøen og Odinssøen, med gode ruter. Hærvejen går igennem Vojens og i nærheden
finder du Pamhule skoven med en 11 kilomenter lang og udfordrende mountainbike rute, Dyrehaven i Haderslev, Hindemaj
og Tørning Mølle, alt sammen med en natur der skal opleves.

Folk kommer langvejs fra for at deltage i sportsstævner i Vojens Hallerne, se elite ishockey i Sydjysk Sparekasse Arena og se Speedway løb mv.

Der ud over byder Vojens på musikhus, bibliotek, Banegaardshotellet, en lille campingplads, gode legepladser, fitnesscentre, tankstationer,
grillbar/pizzaria, autoværksteder, byggemarkeder, læger, tandlæger, fysioterapeuter m.m. og et hav af foreninger.

I Vojens bor du centralt – med kort afstand til den sønderjyske motorvej, 13 km til Haderslev og 37 km til Kolding.
Gode busforbindelser til både Haderslev, Ribe, Vejen og de små omkringliggende landsbyer. Togforbindelse til resten af Danmark.

Attraktioner i Vojens:

Fighter Wing Skrydstrup flyvestationen holder jævnligt arrangementer og rundvisninger for offentligheden.

Aktive sports klubber og foreninger alt lige fra Vojens Bold og Idrætsklub, Vojens Ishockeyklub,
Vojens Bordtennisklub, Svømmeklubben Søløven, Vojens Badminton klub, Vojens håndboldklub,
Vojens Gymnastik og idrætsforening og Krolfklubben Odin, tennisklub, løbeklub og skakklub.

Spejdergrupperne KFUM Spejder Gruppe Vojens og Vojens Rune Gruppe for både børn, unge og voksne.

Foreningen Forum Vojens

Vojens pensionistforening

Vojens pigeklub

Lions Club, Vojens

Vojens Høtte årlig byfest i uge 34.

Facebook siden ’Borger til borger i Vojens’ og ’Vojens by’ her kan du følge med i hvad der sker i byen.

Vi henviser til Vojens’ egen hjemmeside med gode oplysninger om hvad der sker i byen.
https://vojens.dk/

Afdelingsbestyrelsen

Afdelingsbestyrelsen består af:

Bestyrelsesmedlem

Susanne Johansen
matthiesenzuzann@gmail.com

 

Bestyrelsesmedlem

Finn Perschke
finnperschke@gmail.com

 

Bestyrelsesmedlem:

Birgitte Petersen

birgbp@gmail.com

Afdelingsbestyrelsesmøder

Her finder du dagsordner og referater fra afdelingsbestyrelsesmøderne.

 

Akut hjælp

Udenfor normal arbejdstid kan du benytte vagttelefonerne til akutte opgaver der ikke kan vente til din vicevært er at træffe i den normale arbejdstid.

74 54 14 07 tryk 2

Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hvis håndværkere kommer ud, og opgaven ikke er akut og uopsættelig, så vil du blive opkrevet regningen.


Vagtordningen dækker ved:
1.      Ingen varme i hele boligen.
2.      Manglende strøm/lys i boligen, opgangen eller kælderen. Husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald.
3.      Vinduer og/eller yderdøre som ikke kan lukkes.
4.      Stoppet toilet.
5.      Svigt i elevatorer.
6.      Vand i bolig eller kælder.
7.      Storm- eller brandskader.

Vagtordningen dækker IKKE når:
1.      Din vandhane drypper eller dit toilet løber.
2.      Du mangler varme på enkelte radiatorer.
3.      Dit køkkenafløb er stoppet.
4.      En enkelt vaskemaskine eller tørretumbler ikke virker eller kan åbne.
5.      Sikringer er sprunget, eller HFI/HPFI-relæet er slået fra.

Brug vagtordningen med omtanke.

Beboermøder

Beboerdemokratiet

Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres boliger og boligselskabets serviceydelser.

Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og boligselskabets administration.

Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet: 

  • hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
  • eventuel indretning af legepladser og brug af fælles arealer
  • tilskud til beboeraktiviteter samt til afdelingens udgifter
  • afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
  • rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
  • budget, huslejestørrelse og eventuel vaskeripriser


Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.

Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.

Her finder du referater fra beboermøderne:

  • 970,47 KB
    2022 Referat AFDELING 13.pdf
  • 2,16 MB
    2023 Referat afdeling 13.pdf
  • 1,87 MB
    2024 Referat Afdeling 13.pdf

Beboerservice

Et team af dygtige medarbejdere servicerer dig og din afdeling.

Har du brug for hjælp i din bolig, skal du kontakte beboerservice. Du vil herefter få oplyst et tidspunkt, hvor èn af vore viceværter vil komme og løse opgaven.

 

Send en mail til:

service@b43.dk

eller ring til:

74 54 14 07 TRYK 1

 

Klik her for åbningstider i Beboerservice

Garager/carporte

Alle boliger har egen carport eller garage.

Husdyr

1 husdyr pr. bolig er tilladt.

Nuværende beboer med mere end 1 husdyr, må ikke anskaffe sig flere - og fremtidige beboere må maksimalt holde 1 husdyr pr. husstand.
På sigt vil dette medføre at der kun forefindes 1 husdyr pr. bolig.

Husdyr betragtes som dyr, der bevæger sig frit i lejemålet. Dyr i bur og akvarier betegnes ikke som husdyr.

Hvis du har et husdyr, er det dit ansvar at sørge for at få fjernet dyrets efterladenskaber. 

Dette træder i kraft 12. september 2023

Husorden

Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.

 

Ordensreglement

Tillæg til husorden afdeling 13 (12. sep. 2023)

Råderetten

Alle beboere har råderet over deres bolig - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin bolig.

Der skal søges tilladelse hos Boligselskabet. Spørg inpektøren hvis du er i tvivl.

 

BL's brochure om råderetten.

TV, antenne og internet

Som beboer i afdelingen har du flere muligheder for at modtage TV, antenne og internet. 

Boligselskabet har indgået en favorabel aftale med YouSee angående TV grundpakke.

Det fremstår i din kontrakt om du er tilmeldt TV grundpakken, som opkræves via din husleje.

 

Ønsker du at opsige grundpakken, kan du udfylde blanketten 'Opsig Yousee grundpakke' og returnere til Boligselskabet af 1943.
Husk B43 kan KUN opsige grundpakken. Har du tilkøbt flere programmer - eller valgt større TV-pakker - skal du selv opsige disse hos Yousee.

 

Hvis du ønsker, andre programmer end dem der er i grundpakken, skal du selv henvende dig til YouSee.
YouSee kan kontaktes på tlf. 70 70 34 74, eller besøg deres hjemmeside her.

Vedligeholdelsesreglement

Vedligeholdelsesreglementet er gældende pr. 1. april 2004. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkring liggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

 

Vedligeholdelsesreglement

Galleri